Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
62206 Floris-tsx 22-7-2010 23:17 Technical Forum 1635 12

Topicpost
Gepost door: Floris-tsx Gepost op: 22-7-2010 23:17
Hoi,

Vanmiddag probeerde ik de revisie van een AM6 blok van een RS50 af te ronden. Dat ging goed tot het punt waarop ik de kvs erin moest doen. Ik goot het erin en zag het meteen (toen het blijkbaar de cilinder bereikt had) langs de kop naar beneden lekken.

Dit was niet goed. Ik draaide de moeren op de kop nog iets aan, maar dat maakte heel weinig verschil..

Nu denk ik dat het aan de pakkingen ligt die ik gebruik. Heb daar vandaag ook wat gekloot mee gehad. Bromboer had verkeerde meegegeven (ik heb een cilinderkop met zo'n kruisvormige pakking in het midden en zo'n tong aan de buitenrand van de kop) en hij had net de pakking voor een andere cilinder meegegeven. Ik dus een nieuwe halen die wel paste.

Gemonteerd en al met het goeie aanhaalmoment. Op dat moment viel mij al op dat er tussen de kop en de cilinder ±1.5mm speling zat. Ik dacht: mss hoort dat zo (ben niet zo thuis in watergekoeld) maar daar ligt natuurlijk het probleem (of zeg ik nu iets heel onwaars?)

In het pakkingsetje wat ik gekocht had zat dus dat kruisvormige pakkinkje, de grote rubberen ring, 2 ronde (kleinere dan die grote... waar zijn ze voor ???) en vier van die kleine ringetjes van rubber, die je om de draadeinden moet doen.

Ergens pakt hij die speling mee. Ik heb die twee kleinere ronde niet in gebruik, omdat ik dus niet weet waar ze voor zijn, maar wat doe ik fout?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved