Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
62122 Joost. 10-7-2010 22:59 Technical Forum 5535 20

Topicpost
Gepost door: Joost. Gepost op: 10-7-2010 22:59
Zal inmiddels wel het 36e topic zijn over tikken/ratels uit het blok, en JA heb alle ouwe topics doorgelezen, maar kwam niet op het goede uit..

Heb sinds kort een ander blok onder mijn derbi: derbi blok van 2001. doppler krukas.

Nu heb ik op dit blok een 80mhr replica cilinder gemonteerd, en kwam er een aparte tik uit het blok.
vervolgens heb ik mijn TP70cc cilinder (waar in al 3kwart jaar mee heb gereden met een ander blok) gemonteerd, en had het blok de zelfde ratel.
De "tikker" komt overigens uit de cilinder zetten, het voelt op de cilinderkop als of de zuiger tegen de kop komt.

nougoed:
zuiger kwam niet tegen kop: squish van ~1.3 mm
zuiger kwam ook niet tegen bougie.
zuigerveren waren nog prima, van beide cilinders.
en aangezien ik het met mijn oude blok niet had, vond ik het wel een raar probleem.
Wat ook nog het probleem kon zijn: zuiger die tegen carter komt aan de onderkant.
heb 7mm ofzo(absurd veel) van de onderkant van mn zuiger gehaald, en het is nu wel iets minder geworden, zit er eigenlijk nogsteeds.

het enige wat ik nog kan bedenken is detonatie. maar het gekke is, als ik mijn contact uit zet onder het rijden blijft ie tikken.

iemand die hier ervaring mee heeft gehad?

heb ook even een filmpje gemaakt met de 70tp cilinder er op( ja staat veel te rijk afgesteld. zat nog de 28mm carb op, die op de 80mhr was afgesteld)
even voor de duidelijkheid, je hoort de ratel vooral als ik gas los heb.

filmpje

Dit bericht is gewijzigd door Joost. op 10-7-2010 om 22:59 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved