Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
62101 Waballa 6-7-2010 22:31 Main Forum 6135 4

Topicpost
Gepost door: Waballa Gepost op: 6-7-2010 22:31
Beste brommerforummers ,

Ik heb een vraag voor jullie, de snor sym-mio van het zusje van een vriend van mij word begrensd op de CDI.
De brommer is dus begrensd op het toerental.
Met 1 persoon op de brommer gaat hij even hard als met 2 personen op de brommer.
Met 1 persoon erop rijd hij 35 op de teller, en met 2 personen dus ook.
De brommer is echt op de CDI begrensd, want als je er een ontgrensde CDI in plaatst dan rijd hij 45 (op meerdere foras gelezen)
Pas op de 45 kmpu word hij tegengehouden door de varioring.

Nu is mijn vraag:
Hoe kan de topsnelheid hetzelfde zijn met 2 personen erop, als de topsnelheid met 1 persoon erop? Want het toerental is toch hetzelfde aangezien hij hierop door de CDI word begrensd?
Dus de overbrenging is anders om meer kracht te kunnen leveren aan het achterwiel (aangezien 2 personen op een brommer zeker meer kracht vraagt).
Het zou ook kunnen dat de motor misschien meer kracht levert op hetzelfde toerental, maar dit kan toch niet zomaar?

Hoe zit dit nou? Ik denk zelf dat de overbrenging anders is op de topsnelheid, maar hoe kan dit? De overbrenging van een variomatic is toch altijd (ongeveer) hetzelfde op een bepaald toerental? Aangezien de rollen altijd dezelfde druk leveren op een bepaald toerental?

Wat ik me op het allerlaatste moment bedacht is dat de CDI misschien het toerental van de achterpoeli (koppeling) begrensd. Op deze manier kan de motor wel een ander toerenal aannemen dat nodig is voor de extra kracht. Maar hierbij hoort natuurlijk ook een andere overbrenging aangezien hij dan op het toerental van de achteras is begrensd.

Weet iemand het antwoord op dit vraagstuk? Ik heb mijn hoofd gebroken op dit vraagstuk, maar ik kom er maar niet uit.

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 7-7-2010 om 0:04 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved