Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
62042 Royal Club 28-6-2010 18:23 Main Forum 11615 87

Topicpost
Gepost door: Royal Club Gepost op: 28-6-2010 18:23
Caustic Soda, Sodium Hydroxide, etc etc etc


Ik heb onlangs een setje velgen van een Husq gekocht, en na een kwartiertje schuren viel het me op dat die velg er niet echt veel meer op ging glimmen :+

Vervolgens even op een randje van de velg heeeel hard gaan schuren, en daar kwam wel een laagje blank alu tevoorschijn, velg is dus blank geanodiseerd :/

Ik naar de super gehobbeld, HG gootsteen ontstopper eroverheen geflikker, beetje water erbij en met kwast uitgestreken.. helaas. Geen resultaat behalve dat je ziet waar het spul heeft gezeten. ;(

Nu heb ik even via de zoekfunctie zitten lezen in onderstaand topic
klikkie


duidelijk! op pagina 2 staat dat er een gewenst resultaat is behaald en dat het vrij makkelijk werkt!

nu is even de vraag voor mij, waar haal ik caustic soda, graag zeker, want alles wat ik via fora te horen krijg " ja dat haal je daar en daar" valt hier een beetje tegen :+

vraag 2, Waar kan ik dit in uitvoeren? Ik heb een kleine wasbak aan de muur hangen in de garage, maar daar kan ik maar een heel klein deel van de velg in onderdompelen. Kan ik dit scheikundige gepruts ook uitvoeren in een grote kunsstof teil of iets in die trand? anders gezegd, waar moet ik het vooral NIET in uitvoeren?

Welke voorzorgsmaatregelen vergeet ik? ik zal zodadelijk nog even een stel van die keukenhandschoenen halen (die mama altijd aanhad voor er een vaatmachine bestond)
een veiligheids bril heb ik, masker heb ik die ik gebruik met schuren. (zon 3M ding, volstaat dat?)

De laatste vraag, hoe ga ik te werk met dit spul, zoals het hoort? enerzijds lees ik op een chemieforum dat je 125gram op 1liter koud water dient te pakken, anderzijds lees ik in bovenstaand topic dat de user een bad vol met heet water heeft en daar wat soda ingesietemietert heeft.. Wie o wie kan mij dit vertellen? Ik heb geen zin om in het nieuws te staan op zo een manier :9

Bij voorbaat dank!

Keiji

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved