Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
61990 Puntenslijper 21-6-2010 0:34 Main Forum 11819 39

Topicpost
Gepost door: Puntenslijper Gepost op: 21-6-2010 0:34
Hallo,

Ik zit een beetje met een probleempje en ik maak dit topic aan in de hoop dat er een slimme kop tussen zit die voor mij een oplossing heeft:

Ik ben 2 dagen geleden beroofd van mijn peugeot fox snor (inmiddels als stukke mooier en beter dan nog op mijn fotos staan want toen ik de fotos maakte had ik hem net en ik heb daarna nog een beetje opgeknapt) Kijk maar even bij mijn fotos mocht je hem ooit te koop aangeboden krijgen, let me know.

Maargoed ik wil dus een nieuwe kopen, kijk op marktplaats en zie direct al een goede. ik wou deze keer dan wel voor een geel kenteken gaan (maar wel nog steeds peugeot fox) ik zie er een met geel kenteken en goede staat, ook staat erbij dat er een 70cc cillinder onder zit.
Nou ik een beetje over nadenken wat daar de voor en nadelen van zijn enzo en ik kom uit dat ik die brommer wel wil hebben en me het wel leuk lijkt om een 70cc te hebben. Ik had gemaild en hij zegt dat hij 80-90 km/u rijdt.

Maar nu komt het probleem:
Ik las en hoorde dat als er een 70 cc onder zit dat je niet bent verzekerd (ondanks dat je een verzekering erop hebt) nou dit zal waarschijnlijk niet gelden als je een krasje op een andere auto maakt, maar natuurlijk wel als je iemand de kreupelen in rijdt waardoor hij voor de rest van zijn leven in een rolstoel moet zitten. want dan gaan ze je scooter helemaal controleren enzo. Dat betekent dus dat omdat ik niet verzekerd ben dat ik (of eigenlijk mijn ouders) de rest van zijn leven aan hem geld moet betalen om hem in leven te houden.

Ik wil nu dus heel graag die brommer van 70cc maar mijn ouders vinden het hierom niet goed.. Mijn oude brommer reed ook 2 keer zo hard als mocht (50) omdat ik een andere uitlaat had en hiervan de begrenzing eruit had gehaald.
Dus deze was ook illigaal en eigenlijk dus ook niet verzekerd. Dus ik gebruikte dat als argument dat het met me oude brommer ook mocht.

Maar nu zoek ik dus eigenlijk een (paar) goede feiten die mij kunnen helpen om deze discussie te winnen. Bijv of het wel echt zo is dat je dan niet verzekerd ben met die 70cc.
Of misschien een oplossing als een begrenzer erop zetten waardoor die dan minder snel gaat maar nog wel lekker snel.

Nou ik hoor het wel.

Bedankt alvast

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved