Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
61716 TECstar 23-5-2010 20:57 Technical Forum 4515 40

Topicpost
Gepost door: TECstar Gepost op: 23-5-2010 20:57
Ok, paar dagen geleden

Van school teruggereden naar mn huis en mn mb reed al niet zo lekker

bij elke versnelling stotteren enzo....raar
dus meteen door naar de bromboer en een nieuwe bougie erin

oude was echt zwarter dan zwart, je zou zeggen te grote sproeier (rookte ook al veel uit de uitlaat enzo)
dus nieuwe bougie erin en ff mn carb af gaan stellen (hij reed met compleet ingedraaide stationair en lucht schroef)

dus eerst meer lucht, luchtschroef uitdraaien, trok meteen veel mooier door zn toeren
maar trok steeds slechter bij meer lucht

dus wilde em maar weer de tuin inrijden en toen gebeurde het

ding stond in zn vrij en schoot uit het niets enorm hoog in toeren
dus ik dacht: wtf zet em snel uit
*contactslot uit*
ding blijft doorgaan
dus ik trok zo snel mogelijk mn bougiedop eraf
bleeftie alsnog zo enorm hoog in toeren doordraaien !

ik zal even mijn set-up geven

cil: hm166
spruitstuk: hm166
carb: hm166 (sproeier 68 (=std))
luchtfilter: std
uitlaat: proma

(rookte met deze set-up vrij veel uit uitlaat, warm en koud)


ik zou graag een paar dingen willen weten
- waarom liep mijn brommer zonder contact met bougiedop
- hoe moet ik hem goed afstellen aangezien de ori sproeier er al in zit i.c.m. een andere uitlaat


(verder weet ik proma+hm166 is geen perfecte combinatie aangezien het hoog en laagtoerig is maar het trok wel beter op als de hm166 uitlaat en vind het ook wel een leuk geluidje hebben )

gr Thijs

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved