Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
61655 jasperloil 18-5-2010 23:40 Main Forum 8716 14

Topicpost
Gepost door: jasperloil Gepost op: 18-5-2010 23:40
Hallo,

Ik wil een tomos gaan kopen en heb al een beetje rond gekeken. Het plan was om er waarschijnlijk een 70cc setje op te zetten, voor een beetje trekkracht.

ik vroeg me af wie van jullie hier ervaring mee heeft: het idee is om:
-een airsal 70cc te kopen,
omdat deze cilinder niet heel veel geld kost en je er best veel uit kunt halen (ik ken meerdere mensen met airsal cilinders op verschillende type's brommers/scooters, en die lopen niet verkeerd).
met daarachter:
-19mm dellorto PHBG (heb ik nog compleet liggen van een schakel)
ik weet dat deze carburateur niet standaard past, maar daar valt wel iets op te maken (spruitstuk van een ander merk brommer ofzo)
-en een uitlaat eronder.

mijn vragen zijn:
-is dit een goede keus cilinder voor deze prijscategorie? En zo niet, wat raad je me wel aan?
-Wat voor een uitlaat kun je het beste nemen onder een 70cc? (zat te denken aan ong. ยค80,- voor de uitlaat, een tientje meer maakt niet zo veel uit)
-Is het trouwens zo, dat een 70cc prima op de standaard krukas kan lopen (loopt niet kapot)?

bovendien moet het een niet al te hoog toerig setje worden: hij mag wel wat toeren draaien, maar 8k of 9k vind ik toch wel wat veel voor een tomos.

graag alleen serieuze reacties van mensen die hier echt wat vanaf weten, en die er dus echt ervaring mee hebben

groet'n

Jasper

Dit bericht is gewijzigd door jasperloil op 18-5-2010 om 23:46 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved