Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
61626 Waballa 16-5-2010 15:55 Begin Forum 91036 17

Topicpost
Gepost door: Waballa Gepost op: 16-5-2010 15:55
Mijn Maxi snor loopt niet goed stationair.
Hij wil wel stationair draaien, maar alleen behoorlijk hoog stationair.
Dit is niet écht een probleem, maar ik zou hem graag netjes stationair willen krijgen.

Het verhaal:
Toen ik dit puchje kocht liep hij wel netjes stationair. Ik heb hem thuis even nagekeken, en ik zag dat hij een beetje op de choke stond afgesteld.
Dus ik heb de choke weer goed gezet, en ik heb dit gecompenseerd met een paar maten grotere sproeier, en de gasnaald een standje hoger.
Ook waren de Zuiger+veren een beetje versleten, die heb ik ook gelijk vervangen.
Ik heb de diepe 25kmpu cilinderkop + enorm dikke koppakking vervangen door een standaard 50cc kop+normale pakking.
Op de luchtfilter zat een dopje (versmalling) deze heb ik weggehaald.
De uitlaat vervangen (maakte herrie) door precies dezelfde uitlaat (hadden allebei een 28mm pijp)
Dit alles gedaan liep het puchje iets feller en iets harder dan eerst. Dit was mooi want eerst kwam hij amper weg zonder ''bij te trappen'', dit is nu iets minder.

Nu loopt hij alleen niet goed meer stationair. Als hij goed warm is, en ik zet hem stil, dan hoor je heel langzaam het toerental minder worden, tot hij uiteindelijk uitvalt. Dit is alleen te voorkomen door gas te geven, of hem behoorlijk hoog stationair af te stellen....
Ik heb vannales geprobeerd, choke terug erop, gasnaald weer in de laagste stand, dopje terug op de luchtfilter, veel met verschillende sproeiers geexperimenteerd, en de contactpuntjes+ontstekinstijdstip afgesteld.
Verder start hij altijd snel, en grijpt de koppeling niet stationair al aan.

Maar hier ging hij alleen maar slechter door lopen, en nog steeds niet goed stationair.
Het lijkt wel alsof hij de power niet heeft om te blijven draaien. Vaak denk ik; nu blijftie lopen, en dan begint hij toch weer langzaam te sterven.

Ik heb zelf eigenlijk geen idee meer wat het zou kunnen zijn

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 16-5-2010 om 15:56 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Waballa op 16-5-2010 om 15:59 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved