Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
61606 | arjenyz125power | 15-5-2010 13:51 | Technical Forum | 1752 | 11 |
Topicpost | |
Gepost door: arjenyz125power | Gepost op: 15-5-2010 13:51 |
hallo Ik heb in december een yz 125 uit 2000 met een hgs bocht gekocht. Gelijk de week erna proberen op harde half bevroren grond. Ineens hield ie er mee op. Er was geen compressie meer doordag de zuigerveer in de zuiger is vastgesmolten, dus het was geen vastloper. We dachten dat de oorzaak de sproeier(450) of de bougie,(er zat volgens mij een autobougie in) of de mengverhouding was. we hebben alle 3 aspecten goed gemaakt. En er een groter sproeier in te zetten(470). Nu deed hij het weer. ik heb hem nu ingereden. en vond dat hij wat te rijk stond, hij haperde wat veel op volle toeren. ik heb er een 460 sproeier in gezet en ben gistermiddag gaan rijden. hij reed beter dan met de 470 sproeier. maar toen ik volgas in de 5e had viel hij weg, geen compressie meer, het was precies hetzelfde als de vorige keer. nu heb ik hem open gehaald en de bougie was weer weggesmolten. en de zuigerveer zat weel vast in de zuiger. ook de cilinderwant is iets beschadigt. Hij kreeg volgens mij genoeg benzine omdat hij wel oversloeg(viertacten) bij volgas in onbelastte toestand. wie weet hoe dit kan en hoe ik het kan voorkomen? GR Arjen |