Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
61594 janhogeboom 14-5-2010 16:57 Begin Forum 973 1

Topicpost
Gepost door: janhogeboom Gepost op: 14-5-2010 16:57
Ik heb een Kreidler K53/21-NL uit 1971 met 3 versnellingen (voetschakel), rijwind gekoeld.

Ik wil wat meer power in de machine, maar heb nu de standaardcilinder in de machine. Ik heb een SETA-cilinder (50cc) geprobeerd (2e hands met nieuwe zuiger), maar hij wil onderuit slecht op toeren komen (net of er een dood punt in de cilinder zit).

Daarbij heb ik een 17 mm Bing carburateur geprobeerd in combinatie met verschillende sproeiers, maar niets wilde echt goed lopen. Alleen hoog in de toeren loopt het lekker, onderin niet. Daarbij had ik ook een uitlaat van 32 mm met helemaal nieuwe pijp. De demper in de pijp heb ik groter gemaakt voor betere doorlaat, maar ook dat wou niet helpen. De rubbertjes in het frame heb ik er ook uitgehaald, ook geen resultaat. Ook de krukaskeering is opnieuw gemonteerd. Compressie is 10 bar.

De vraag:
Hoe krijg ik met behulp van een grotere cilinder en carburateur meer kracht uit mijn Kreidler. Streefsnelheid van de machine ligt wat mij betreft op 65-70 km/u.

Wie heeft raad/onderdelen/gouden tips?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved