Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
61575 | yamahadt1986 | 12-5-2010 14:26 | Technical Forum | 1973 | 15 |
Topicpost | |
Gepost door: yamahadt1986 | Gepost op: 12-5-2010 14:26 |
hallo iedereen, ik heb een HPI ontsteking op mijn brommer en ik krijg hem maar niet goed afgestelt. zijn er mischien mensen die meer ervaring hebben met een HPI ontsteking op een yamaha dt50mx even de setup van de brommer voor mischien meer informatie ![]() motorblok dt50mx gereviseerd met prox drijfstang en 3 plaats koppeling. C3 lager overal in. bougie ngk 8 korte schacht. met 0,50mm speling tussen electrode (zo is mij het geatviseerd) 70cc polini ingereden met nieuwe passende zuiger. cilinder is wel wat getuned. opmaat pijpje gemaakt ![]() ![]() 70cc cilinderkop 20mm mikuni 2 bouts nieuw (orginele mikuni) externe sproeier (170 er nu in met de bougie mooi bruin) 2 bouts spruistuk orginele 3kleps membraan twin air luchtfilter HPI ontsteking uit 2006 dacht ik. de sproeier is al goed afgestelt tot nu toe. ik heb de HPI ontsteking nu op 3,0 voorontsteking staan en heb hem ook al op 2,8 en 2,5 gehad. de brommer loopt opzich dan wel prima maar op een gegeven moment als die warm is wil die niet meer. we dachten dat het door het vlotter nivo kwam maar dat is nu ook al perfect afgestelt. het enige wat het nu nog kan zijn is de ontsteking. voor de rest heb ik ook nergens valse lucht ofzo. me squis staat nu op 1,6 dus dat is gewoon lekker veilig dus met andere woorden detoneren doet die nu ook niet. alvast bedankt. gr peter ![]() Dit bericht is gewijzigd door yamahadt1986 op 12-5-2010 om 14:29 uur. |