Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
61503 | Zeeuwse Ogen | 3-5-2010 13:56 | Begin Forum | 3581 | 25 |
Topicpost | |
Gepost door: Zeeuwse Ogen | Gepost op: 3-5-2010 13:56 |
Hallo allemaal, Zo af en toe knap ik voor de hobby een schakelbrommer op. Mijn laatste was een Tomos 4L uit 1969 en heb sinds twee weken een Suzuki TSX uit 1984. Over die laatste heb ik een vraag; Ik heb de brommer recent goed schoongemaakt en wilde er weer een stukje op gaan rijden, na een tijdje rijden wilde ik stoppen bij het stoplicht en begon hij ineens veel toeren te maken... Zoveel dat ik hem maar uit heb gezet voor de boel vast zou lopen. Zojuist heb ik hem weer eens gestart en hetzelfde probleem... op een gegeven moment loopt het toerental alleen maar op, het maakt niet uit of ik rij of stilsta. Ik weet dat hij te arm loopt, bij stationair draaien valt hij stil. Maar dat enorme toerental heb ik nog niet eerder meegemaakt. Voor dat het gebeurde heb ik er volgens mij 4 x mee gereden, best flinke stukken en toen was er niks aan de hand. Motorblokje is niet open geweest, alleen de uitlaat is er af geweest. Ik heb bij het schoonmaken her en der met remmenreiniger gespoten maar dat moet inmiddels weer vervlogen zijn lijkt mij. Kan het arm lopen een oorzaak zijn? Alvast bedankt voor het meedenken! Paul |