Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
61478 Bossinkje 29-4-2010 20:44 Begin Forum 2187 16

Topicpost
Gepost door: Bossinkje Gepost op: 29-4-2010 20:44
Hallo,

Ik ben hier net nieuw, aangezien ik met een lastige keuze zit..

Ik ben nu vijftien jaar, en volgend jaar maart wordt ik 16. Een kennis van me heeft nog een brommer staan, die nooit gebruikt wordt. Hij heeft mij verteld dat ik zodra ik zestien ben, deze brommer eventueel mag hebben. Er mankeert helemaal niets aan. Verlichting doet het, alles ,en hij loopt ook nog prima. Er moet alleen nog een kenteken op komen. Maar verder hoeft er niets aan te gebeuren.

Nu moet je dus sinds kort ook een rijbewijs halen om op een brommer te rijden.. En dan ben je zo rond de 150 euro kwijt.. En dan moet ik ook nog een kenteken aanschaffen.

Nu kan ik ook nog twee jaartjes doorsparen, voor mijn autorijbewijs, en eventueel nog een leuk autootje.

Maar nu heb ik twee voordelen: Mijn vader is rijinstructeur, dus hij kan mij de rijles geven. Dus lessen hoef ik niet te betalen, dat is natuurlijk logisch. Ik zal dan alleen zelf de examenaanvraag moeten betalen, wat neerkomt op zo'n 120 euro.

Maar als ik nu mijn brommerrijbewijs ga halen, scheelt dat ook weer twee jaar beginnersrijbewijs als ik mijn autorijbewijs heb gehaald. Dat is dan ook weer voordelig.

Al met al vind ik het een behoorlijke lastige keuze.. Dus vandaar mijn bericht hier, misschien dat jullie goede tips/ideeën hebben.

Alvast bedankt!

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved