Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
61308 PuchMaxiS-15mm 13-4-2010 18:34 Technical Forum 6498 38

Topicpost
Gepost door: PuchMaxiS-15mm Gepost op: 13-4-2010 18:34
hey iedereen.

ik ben van plan om een motor skelter te maken.

mijn idee was om een honda mt blok op een 2 zits skelter te monteren. waarom een 2 zits? een enkele is volgens mij te klein. als ik de plastic-stoel van de achterste stoeltje af haal kan ik daar eventueel ander dingen op maken. het motorblok komt onder het stuur te liggen. voor de verticale stang en achter de puntige neus, inverband met schakelen met de voet leek me dat handiger. als me dat gaat lukken wou ik op de steun van het achterste stoeltje de tank plaatsen. de koppeling wou ik net onder het stuurwiel aanbrengen. de uitlaat kijk ik nog wel hoe dat gaat, afhankelijk van waar de rest komt te zitten.

maar ik heb nog niet zo veel ( eigenlijk niet) ervaring met het maken dan dit soort dingen. bij de meeste skelters zit er een handrem op. je trekt aan de stang en een blad glijd over de banden. die wou ik misschien ook voor de versnelling gebruiken zodat ik hem omlaag en omhoog kan bewegen netzoals je dat op een honda mt zelf ook doet.

heeft er iemand tips met het bouwen van een skelter met een honda mt motor? of ander tips zijn ook welkom.

mij lijkt het niet zo heel moeilijk, maar wat raad is altijd welkom.

mvg virg


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved