Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
61195 Renault 4-4-2010 12:47 Elektronica Forum 6243 5

Topicpost
Gepost door: Renault Gepost op: 4-4-2010 12:47
Hoi,

4 maanden geleden kreeg ik problemen met mijn licht. De ene keer deed hij het wel en de andere keer niet, of hij deed het heel zwak. Tot op een gegeven moment hij het helemaal niet meer deed.
Maar toen kwam de winter en er niet meer naar gekeken. Nu begint het weer warm te worden en ben ik er maar weer eens aan begonnen.

Ik begon te denken wat het kon zijn, de spanningsregelaar was het niet omdat en alle lampjes nog heel waren en mijn toeter het ook niet deed. Toen de kabel doorgemeten voor een kabelbreuk maar deze was het ook niet. De ontsteking (tomos 4 spoels elektronische ontsteking) eraf gehaald zag ik overal allemaal gesmolten plastic zitten en ook aan de binnenkant van het vliegwiel. Dat een beetje weggepeuteurd en zag ik dat het koperdraad tussen 2 spoelen doorgebrand is en de zijkanten van de 2 spoelen (op het koperdraad) is beschadigt. Nou is mijn vraag of ik dit kan solderen oid of ik er nieuw draad opheen kan wikkelen (als ik het aantal wikkeling heb en dezelfde dikte van het draad?).

Aan de buitenkant van de spoelen zit trouwens ook iets van een metalen plaatje, deze is bij allemaal 'schoon' maar bij eentje (daar waar hij ook doorgebrand is) is hij wat roestig. Kan dit ermee te maken hebben?

Ik heb ook gekeken waar het gesmolten plastic vandaan kan komen maar ik heb verder niet echt iets kunnen vinden van plastic wat :')?

Als het onduidelijk is wil ik wel foto's maken.

Rene

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved