Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
61179 douwe3 2-4-2010 17:27 Elektronica Forum 2805 4

Topicpost
Gepost door: douwe3 Gepost op: 2-4-2010 17:27
Ik heb een Batavus MK4 1974. Toen ik hem kocht heb ik eerst het blok (sachs) uit elkaar gehaald om de keerringen te vervangen. Dat is allemaal goed gelukt en toen het blok in elkaar zat wou de bougie eerst niet vonken. Na wat gepruts en een andere (oude) bougie startte de brommer en liep heel erg stotterend. Maar na een tijdje rijden loopt hij als een zonnetje. Tot gisteren, toen begon hij weer wat te stotteren en eenmaal thuis de bougie er maar is uitgehaald. Als ik de bougie op de cilindervinnen leg vonkt hij soms goed, en soms niet tussen de puntjes maar tussen het midden van de bougie en de binnenkant van de buitenrand (beetje moeilijk uit te leggen maar hopelijk snappen jullie het) Wat kan er nu mis zijn? Want ik heb ook al een nieuwe bougie gekocht maar daarbij gebeurt hetzelfde...
Alvast bedankt!

!UPDATE!

De bougie vonkt nu weer helemaal goed als ik hem op de vinnen leg, maar de brommer start nog steeds niet! Als ik hem weer uit de cilinderkop draai, is de bougie wel nat van de benzine maar vonkt hij opeens niet meer, als ik hem droog maak en een tijdje wacht vonkt ie wel weer... Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Dit bericht is gewijzigd door douwe3 op 3-5-2010 om 20:12 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved