Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
60802 RickMeppel 5-3-2010 22:38 Begin Forum 12480 20

Topicpost
Gepost door: RickMeppel Gepost op: 5-3-2010 22:38
Hallo brommerforum lid,

Ik ben nieuw op het forum, dus ik zal me eerst even netjes voorstellen.

Ik ben Rick, ik woon in Meppel en ben 17 jaar oud, daarom ook RickMeppel.
Ik heb een Yamaha TZR50, bijna nog origineel, op de prop, een tandwiel en de velgen na. Ik ben de tweede eigenaar van dit roode monster . De TZR stampt uit het jaar 2004 en er is op dit moment 15003 kilometer mee gereden.
Ik heb nooit een andere brommer gehad, rij zo af en toe nog wel eens op de scooter van mijn werk (pizza's bezorgen!
).

Nu kom ik natuurlijk op dit forum om een vraag te stellen.

Mij vraag gaat over het afstellen van mijn TZR.

Ik had deze week namelijk een warmloper met mijn brommer, daarbij is mijn koppakking verbrand en zo koelvloeistof in mijn cilinder gekomen. Omdat ik het niet zo snel door had dat mijn koelvloeistof wel erg snel op ging, kreeg ik nog een warm loper.

De brommer viel in één keer uit en de brommer wou stil staand niet meer schakelen. Toen ik met mijn brommer ging lopen en toen het schakelpedaal naar bededen drukte, schoot de brommer wel in de versnelling. Dit gebeurde mij dus 2x, bij elke warmloper 1x.

Om dat ik niet te veel wil kloten met mijn cilinder, ivm eventuele beschadigingen, heb ik hem naar de plaatselijke brommer reparateur gebracht. En die heeft er voor mij een nieuwe pakking op gezet (totale kosten ¤47,79).

Ik vroeg hem er ook bij, of hij nog even wou kijken of mijn brommer wel goed afgesteld is. Toen ik mijn brommer weer kwam ophalen van de reparatie (pakking). Zei de reparateur dat de brommer niet goed afgesteld is. Ik thuis de sproeier er afgehaald en kijken wat het was '116'.

De reparateur zei dat er een kleinere in moest, en gaf mij een 96 mee. Deze er thuis in gezet, luchtfilter er weer op, tank er weer op en starten. Alleen het probleem was dat het toerental toen veel te hoog ging, ergens rond de 4000 tpm bleef hij staan. Ik proberen de stationair schroef te veranderen, maar de toeren (welke kant ik ook opdraaide)bleven maar stijgen.

Nu vraag ik af of ik wel de goeie schroef heb aan gedraaid? Kan iemand aan de hand van een foto dit uitleggen?

Nu heb ik nog niet gereden met deze sproeier, maar is deze 96 wel goed?

Van mijn TZR is alles origineel, behalve de prop uit de uitlaat en een 47/10 vertanding (dat is 1 kleiner voor, dan origineel). Ja en dan nu ook nog een andere sproeier maar die wil ik dus nu veranderen.

Dus 2 vragen.

Rick

P.S. Ik heb al andere topic's bekeken heb alleen nog geen duidelijk antwoord gevonden op mijn vragen.

Dit bericht is gewijzigd door RickMeppel op 5-3-2010 om 22:38 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved