Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
60772 ACS 3-3-2010 18:21 Begin Forum 4296 40

Topicpost
Gepost door: ACS Gepost op: 3-3-2010 18:21
Het is een beetje een algemene vraag en aangezien ik niet 100% wist waar hem te plaatsen knal ik hem hier maar het internet op .

Ben nou zeventien jaar en het kriebelt eigenlijk nog steeds wel om eens een schakelbrommer te kopen. Aangezien ik weinig met alle bikes heb moet het dan een crosser worden, gewoon een tweedehandsje van Marktplaats (o.i.d.).

Maar vanaf daar begint mijn vraag, ik heb wel enig verstand van brommers maar kom eigenlijk uit een andere hoek van gemotoriseerd vervoer :P . Ik ben her en der wat op 't internet gaan kijken voor ervaringen enzo, maar echt onpartijdig commentaar vinden is meestal toch lastig. Derbi-mensen hebben niks met Rieju, sommige blokken zijn drie keer niks terwijl anderen ze super vinden en ga zo maar door. Zullen ongetwijfeld sterke verhalen tussen zitten, maar neutraal commentaar is altijd fijn . Vandaar dat ik mijn vraag hier aan jullie voorleg.

Het wordt dus een schakelbrommer, merk of model ben ik nog niet uit. Tweedehands en een prijs tussen de 1000 en 1500 euro. Ik hoop dat jullie mij een eindje op weg kunnen helpen met de volgende dingen:

-plus en minpunten van modellen
-dingen om op te letten, zwakke plekken bijvoorbeeld
-gebruikerservaringen

Merk en model wat ik wil gaan kopen ben ik nog niet uit, heb een stiekeme neiging naar Rieju, vind ze origineler als alle Senda's. Maar tegen een Derbi Senda/Gilera GSM/Zulu/Aprilia heb ik ook niks. Alle info is dus welkom .

Vriendelijke groet.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved