Hoi, een vriend van mij werd gevraagd om een brommer van zn neef op te knappen omdat hij en ik dat wel leuk vinden en in ruil voor het opknappen kreeg hij wat geld en mocht hij er mee crossen. Het is een vrij klein Yamaha crossertje met een FS1 blok. Vrij zit helemaal bovenaan, en er zit een kleine cilinder op waar FS1 op staat.
Op de foto is de tank erafgehaalt en het zadel. Het lijkt net een klein DT'tje het uiterlijk dan. Alleen is hij veel kleiner volgens mij en het blok is anders. We zitten echter met een probleem. Er komen een paar draden uit het blok, een gele en een zwarte onder andere. Er is echter nergens een bougiekabel ofzo te vinden. Moeten deze draden eerst naar een bobine, en welke zou hierop werken?
En de koppelingskabel weten wij niet waar hij naartoe moet. Hij zat eerst met twee veertjes in het vliegwieldeksel naast het tandwiel, alleen deze veren hadden eigenlijk helemaal geen nut. Hoe zit de koppeling daar geregeld? Wij hebben echt geen ervaring met Yamahas. Ook zit de carburateur aan de zijkant van het carter achter de carterdeksel verwerkt, en niet zoals bij een DT met een membraam.
Wie kan ons helpen?
Groeten Tim en Cees.
Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 7-2-2010 om 21:17 uur.
|