Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
60212 kenny77 18-1-2010 23:51 Meeting Forum 34487 328

Topicpost
Gepost door: kenny77 Gepost op: 18-1-2010 23:51
Hallo mede BF'ers

Ook dit jaar is er weer de brommersprint in Jubbega , ditmaal voor de 22ste keer.

Uiteraard zoals altijd op Hemelvaartsdag, 13 mei 2010.

Wat houd de brommersprint in?
"Het in zo kort mogelijke tijd afleggen van een afstand over 150 meter, rechtlijnig gemeten en aangegeven met duidelijke merktekens, vanuit een stilstaande start met draaiende motor"

Voor de mensen die vorig jaar mee hebben gedaan, binnenkort valt de inschrijving weer in de bus.
Voor de nieuwe rijders komt binnenkort de datum, wanneer ook zij zich kunnen inschrijven.

Voor extra informatie, zie de website van de organisatie : http://www.brommersprint-jubbega.nl/

(Voor de rijders lees ook goed het reglement door, er is namelijk het een en ander verandert.)

Foto's Jubbega 2009:
http://www.mijnalbum.nl/Album=836CVTO8
http://s717.photobuc...2009/jubbega%202009/

Misschien tot dan.

Regelement:


SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT 50 CC-KLASSE

1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 50 cc

2. De krukasslag moet zijn als van het gehomologeerd model.

3. De maximale carburateurdoorlaat is vrij.

4. Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd, noch verplaatst.

5. De carters mogen alleen worden aangepast om plaatsing van een andere versnellingsbak (max. 6 versn.) mogelijk te maken. Het blok dient uitsluitend ontwikkeld te zijn voor een bromfiets. Fabriekscross/raceblokken zijn uitgesloten.

6. De remmen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer, de keuze van de remvoering of remblokken is vrij.

7. De wielen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer maar dienen minimaal 16 inch te zijn.

8. Van de voorvork mag het inwendige worden aangepast (bijv. de veren, olie etc.). Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan. De vork dient wel verend te blijven.

9. Het principe van de werking van het achterveersysteem mag niet worden gewijzigd (dus bijv. geen monoshock als origineel stereoshock aanwezig is). Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan. De achtervork dient verend te blijven.

10. Het frame mag (mits deugdelijk) worden verstevigd door toevoeging van materiaal.

11. Het uiterlijk van het voertuig moet lijken op de gehomologeerde bromfiets.


--------------------------------------------------------------


SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT 70 CC-KLASSE

1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 72 cc

2. De krukasslag moet zijn als van het gehomologeerd model.

3. De maximale carburateurdoorlaat is vrij.

4. Het inlaatsysteem mag niet worden gewijzigd, noch verplaatst.

5. De carters mogen alleen worden aangepast om plaatsing van een andere versnellingsbak (max.6versn.) mogelijk te maken. Het blok dient uitsluitend ontwikkeld te zijn voor een bromfiets. Fabriekscross/raceblokken zijn uitgesloten.

6. De remmen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer, de keuze van de remvoering of remblokken is vrij.

7. De wielen mogen vervangen worden door exemplaren van een andere gehomologeerde brommer maar dienen minimaal 16 inch te zijn.

8. Van de voorvork mag het inwendige worden aangepast (bijv. de veren, olie etc.). Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan. De vork dient wel verend te blijven.

9. Het principe van de werking van het achterveersysteem mag niet worden gewijzigd (dus bijv. geen monoshock als origineel stereoshock aanwezig is). Versteviging door toevoeging van materiaal is toegestaan. De achtervork dient verend te blijven.

10. Het frame mag (mits deugdelijk) worden verstevigd door toevoeging van materiaal.

11. Het uiterlijk van het voertuig moet lijken op de gehomologeerde bromfiets.

---------------------------------------------------------------------



SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT AUTOMATEN KLASSE

1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 80 cc.

2. De carburateurdoorlaat is vrij, evenals het inlaatsysteem.

3. De krukasslag dient standaard te zijn.

4. Elke vorm van automatische aandrijving, behalve variomatic, is toegestaan. De werking en bediening dient echter standaard te zijn. Koppelingsdelen mogen worden vervangen. Alles dient goed te worden afgeschermd.

5. De gehele voor - en achterrem, of onderdelen daarvan, mogen vervangen worden. Remmen dienen goedwerkend en deugdelijk geconstrueerd te zijn. Wielen dienen minimaal 10 inch te zijn.

6. De voorvork, of onderdelen daarvan, mag worden vervangen, mits alles deugdelijk is geconstrueerd. De voorvork dient wel verend te blijven.

7. De achterbrug mag worden vervangen of gewijzigd, mits deugdelijk geconstrueerd.Het principe van de werking van het achterveersysteem mag worden gewijzigd. De achterbrug mag ook als vaste constructie uitgevoerd worden.

8. De frameconstructie is vrij. De keuze van spatborden, tank, zitje en evt. stroomlijn is vrij. Genoemde onderdelen dienen deugdelijk van constructie te zijn.


-----------------------------------------------------------------

SPECIFIEK TECHNISCH REGLEMENT PRO-STOCKKLASSE

1. De maximale cilinderinhoud bedraagt 90 cc.

2. De krukasslag is vrij.

3. De carburateurdoorlaat is vrij, evenals het inlaatsysteem.

4. De carters mogen alleen worden gewijzigd om plaatsing van een andere versnellingsbak (max.6versn.) mogelijk te maken. Het blok dient uitsluitend ontwikkeld te zijn voor 50cc. Fabriekscross/raceblokken zijn uitgesloten.

5. De gehele voor - en achterrem, of onderdelen daarvan, mogen vervangen worden.

Remmen dienen goedwerkend en deugdelijk geconstrueerd te zijn. Wielen dienen minimaal 16 inch te zijn.

6. De voorvork, of onderdelen daarvan, mag worden vervangen, mits alles deugdelijk is geconstrueerd. De voorvork dient wel verend te blijven.

7. De achterbrug mag worden vervangen of gewijzigd, mits deugdelijk geconstrueerd. Het principe van de werking van het

achterveersysteem mag worden gewijzigd. De achterbrug mag ook als vaste constructie uitgevoerd worden.

8. De frameconstructie is vrij. De keuze van spatborden, tank, zitje en evt. stroomlijn is vrij. Genoemde onderdelen dienen deugdelijk van constructie te zijn.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 19-1-2010 om 20:56 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved