Een tijd geleden heb ik mijn Runner blokje gereviseerd, wat wel nodig was, en daarbij ook de cilinderwand op laten poetsen en een nieuwe zuiger erin gezet (het is een Malossi 50 snel cilindertje) Ik kwam bij de lokale brommerzaak aan met deze zuiger, en vroeg of hij hiervan een nieuwe had. Hij gaf mij een nieuwe originele zuiger en vertelde me dat ik hiermee probleem loos kon gaan rijden samen met die Malossi cilinder. Op de foto zie je dat er met een dremel aan die poorten van de zuiger is gekloot, dat hoort niet, maar normaal zitten hier wel 2 poorten. Bij die originele zuiger die ik van de brommerzaak hier kreeg zaten die niet in. Die gast vertelde me dat dit niets uit zou maken en hij het zo gewoon zou moeten doen.
Nu heb ik een hele tijd zitten klote om die scooter lopend te krijgen, en in het begin wou hij dan ook wel starten met enorm veel moeite, en dan liep hij wel ff. Maar ik heb er eigenlijk nooit mee kunnen rijden. Nu heb ik hem laatst weer uit elkaar gehaald en zag dat de zuigerveren naar de kloten waren (is dus nog geen km mee gereden sinds die revisie). Wie kan mij vertellen waar dit aan kan liggen? Komt dat door die zuiger en kan iemand hier mij vertellen waar die spoel poorten in de zuiger precies voor zijn?
|