Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
59679 | RBN | 22-11-2009 18:29 | Technical Forum | 1877 | 16 |
Topicpost | |
Gepost door: RBN | Gepost op: 22-11-2009 18:29 |
Omdat ik problemen heb dat mijn brommer soms uitvalt heb ik is even nagedacht. brommer: cimatti kaiman De ontsteking is goed, de carburatie is goed, de compressie is goed. wat blijft er dan over -> de uitlaat. wat ik denk: De uitlaat stroomt niet goed door, als ik 's ochtends de brommer start rijdt hij prima. geen problemen. maar na ongeveer een kwartier valt hij uit bij stationair lopen of gas los laten. als ik vervolgens de bougie er even uit draai, die er weer in doe en hem aanloop, rijdt hij weer prima. maar na 10 minuten treed hetzelfde probleem op. ook is het weer op dezelfde manier op te lossen. Nu denk ik dat doordat de uitlaat niet goed doorstroomt, er langzaam een 'file' ontstaat van uitlaatgassen. deze komen op een gegeven moment ook in de cilinder en dan valt hij uit omdat er te weinig benzine is en teveel uitlaatgassen. Als ik gewoon rond rij om bijvoorbeeld af te stellen, en ik haal mijn carb er even af, dan komt er ook rook uit het spruitstuk (ik heb geen membraam), dat is natuurlijk ook vreemd. als ik de bougie eruit draai, dan kunnen de gassen weg, en dan wil hij daarna wel weer starten. maar hij gaat dan vervolgens ook weer langzaam vol, en dan valt hij weer uit. enz. enz. enz. ook heb ik wel is een verbranding ergens in de carb/spruitstuk. mischien heefd dit ook iets te maken met de slechte doorstroom aangezien het ongeveer gelijktijdig optreed. hij trekt dan soms ook in schokken op. Wat denken jullie van deze theorie? zou dit waar kunnen zijn? ik ben namelijk al heel lang bezig met dit probleem op te lossen maar het lukt maar niet, toen bedacht ik dit |