Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
59545 kpotmake 12-11-2009 10:56 Elektronica Forum 5152 2

Topicpost
Gepost door: kpotmake Gepost op: 12-11-2009 10:56
hoeveel weerstand moet mijn bougie hebben, als ik meet van dat ding waar de bougiedop overheen schuift, naar de elektrode? (+ puntje, niet de massa) Want bij mij is die 4,9 KILO ohm, ik dacht dat dat nagenoeg niks moest zijn..

is trouwens een br9es

Ik heb hier trouwens ook een bougiedop liggen met een weerstand van 5 kilo ohm (staat ook op de dop zelf, 5k ohm), en eentje met nagenoeg geen weerstand.

Is die bougiedop van 5 kilo ohm dan zo'n storingsvrije? En is mijn bougie van 4,9 kilo Ohm ook zo'n storingsvrije bougie? gaat dat dan icm elkaar, of moet je OF een storingsvrije bougie hebben en een weerstandloze bougiedop en andersom of niet?

Welke bougiedop moet ik dus gebruiken icm mijn br9es? die ene zonder weerstand of met weerstand?

gaat om een am6 blokje met hpi ontsteking

En nog een ander vraagje, als ik kijk naar andere mensen met hpi hebben die vaak rond de 3 of meer mm voorontsteking, bij mij is ie echt niet vooruit te branden bij 3mm en loopt ie veel beter als ik richting de 2mm ga.. is dit iets om me zorgen over te maken? of heeft dit ook iets te maken met dat de carb nog niet is afgesteld? (veels te rijk..)

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 12-11-2009 om 11:42 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved