Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
59506 RBN 9-11-2009 22:05 Technical Forum 3413 16

Topicpost
Gepost door: RBN Gepost op: 9-11-2009 22:05
Het gaat over mijn cimatti kaiman met minarelli p4 blok

ik ben bezig met afstellen (nog steeds) maar is nog steeds niet perfect.

Bij koude motor (1e 500m) rookt en stottert hij iets (alleen in de hoge toeren, niet heel veel last van.

De volgende 10 km rijd hij prima, trekt niet helemaal gelijkmatig op, dus niet in een 'vloeiende lijn'. dat is nog wel jammer. zou beter moeten zijn.

soms trekt hij een klein stukje wel lekker door en dat voelt heel goed. hij kan echt gelijkmatig doortrekken. dat gaat dan ook een stuk sneller, maar dit is maar soms even.

en daarna gaat het weer slecht met hem (na half uurtje rijden): trekt zeer ongelijkmatig door, dus echt met schokken. maakt niet alle verbrandingen. het lijkt wel of de motor aan-uit-aan-uit (en dat snel achtereen volgend) gaat zegmaar, vooral in de lagere toeren, hij komt dan nog wel redelijk op snelheid maar dit duurt wel langer.

dit is als de motor dus flink heet is.
ook heeft hij dan soms een naverbranding

ook viel hij op het laatst 2x uit bij het wegrijden vanuit zn 1. dan kon ik hem pas na ongeveer 1 minuut weer starten, warmloper?

Mijn bougie ziet er in principe goed uit, dus daarom verbaas ik me over die warmloper die mischien 2x plaats vond.

of kan dat ook de ontsteking zijn?

er zit sproeier 72 in, bougie b7. dellorto 14mm, powerfilter en standaard uitlaat, gewoon 50cc. maakt veel toeren en heeft 4 versnellingen.

Weet iemand waar dit aan kan liggen? iets met de afstelling? grotere/kleinere sproeier?

ontsteking?

ik hoor het graag.

Dit bericht is gewijzigd door RBN op 9-11-2009 om 22:09 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved