Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
59439 | RBN | 4-11-2009 19:47 | Technical Forum | 9669 | 51 |
Topicpost | |
Gepost door: RBN | Gepost op: 4-11-2009 19:47 |
Als ik in z'n 4 rij en ik wil terugschakelen naar z'n 1 dan kan dat niet in 1 keer -> Dus in zn 4 remmen, koppeling in, wachten tot je stilstaat, koppeling nog steeds inhouden en 4 keer naar beneden trappen. Als ik dit doe, komt hij niet in z'n 1e versnelling (maari in zn vrij). maar als ik de koppeling iets laat opkomen terwijl ik het pedaal indruk klikt hij er prima in. Als ik vanaf zn 4 elke keer dat ik een versnelling terugschakel de koppeling op laat komen (net als bij een motor), zit hij altijd goed en doet hij het prima. nu de vraag: - hoort dit zo te zijn (dat hij niet vanaf zn 4 naar zn 1 kan als je stilstaat en de koppeling inhoud)? wie heeft dit nog meer of is dit gewoon een algemeen feit bij schakel? [ ik vraag me ook af waarom het niet kan, de tandwielen draaien toch altijd, ook als je stilstaat en de motor draait stationair. waarom schieten die staafjes dan niet in de gaten van het tandwiel? ze vrijven toch zegmaar langselkaar en als de staaf bij het gat komt hoort hij daarin te schieten.. ] Dit bericht is gewijzigd door RBN op 4-11-2009 om 19:50 uur. |