Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
59427 Intenso 4-11-2009 11:19 Meeting Forum 6060 12

Topicpost
Gepost door: Intenso Gepost op: 4-11-2009 11:19
Op 28 november tot en met 6 december is er weer de Essen motorshow in Essen Duitsland.

Hier zijn veel nieuwe auto's van fabrikanten te zien en ook getunede auto en old timers, motoren, hot rods protype's en raceauto's.
En natuurlijk heel veel auto onderdelen en motor onderdelen en gereedschappen voor spotprijsjes.

Ik dacht ik zal eens even vragen wie er allemaal heen gaan en wanneer.
zelf ga ik in december alleen welke exacte dag moet ik nog even uitvinden. wel ga ik met eigen auto en niet met een excursie reis ofzo

MESSE ESSEN GmbH
Norbertstrasse
45131 Essen
Hallen 1-12
Eingänge West, Süd, Ost

Fr. 27.11.2009 - Preview und Pressetag (9.00 - 18.00 Uhr)

Sa. 28.11. - So. 06.12.2009
10.00 - 18.00 Uhr
Samstags / sonntags 9.00 - 18.00 Uhr

entree is 15 euro voor volwassennen.
en kinder van 8 tot 16 zijn 11 euro.
beneden de 8 is gratis entree.

op happy hour zijn de kosten 9 euro voor een volwassenen.
en voor 8-16 jaar 6 euro.
happy hour is van 15:00 tot 18:00 op maandag t/m vrijdag.

klik hier om in te schrijven
<<<<<----- of daar

Belanrijk!!
In sommige duitse steden zijn sinds 1 januari 2008 milieu vignettes verplicht op het voorraam te hebben.
ook Essen valt hieronder.
Dus als je een umwelt zone in rijd moet je een sticker hebben. Nu weet ik niet zeker of je door een umwelt zone komt om bij de motorshow te komen maar als je door essen heen rijd moet je deze iig wel hebben.
Je kan ze heir bij kwik fit krijgen voor 17,50 en bij de grotere pomp stations in duitsland voor zover ik het weet.

nog even een copie van een website:

Per 1 oktober 2008 zal ook in de volgende plaatsen een milieuvignet verplicht zijn bij het binnenrijden van het centrum: Augsburg, Bochum, Bottrop, Duisburg, Essen, Frankfurt a Main, Gelsenkirchen, Herne, Mullheim ad Ruhr, Munchen, Oberhausen en Recklinghausen.

Dit in navolging van andere Duitse plaatsen die daar eerder dit jaar al een aanvang mee maakten. Zonder sticker die aangeeft hoe vervuilend je auto is kom je in het geheel de stad niet meer binnen. Afhankelijk van welk milieu vignet je hebt wordt vervolgens per stad bepaald waar je wel en niet mag komen. Het type sticker dat je hebt wordt bepaald aan de hand van je auto bouwjaar en brandstof.

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 4-11-2009 om 12:25 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 4-11-2009 om 16:06 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved