Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
59348 TECstar 28-10-2009 20:39 Main Forum 3778 33

Topicpost
Gepost door: TECstar Gepost op: 28-10-2009 20:39

ik was bij een vriend van me en zijn pa heb een (auto)garage
daar lag een boekje waar ik een beetje in zat te bladeren om te kijken of er nog wat leuks instond

toen kwam ik voorbij een advertentie die ik opzich wel interresant vond

deze ging over de Ultra X Titan, een bougie
maar dan een soort superbougie zoals ze het op je laten overkomen

dus ik thuis ff naar hun site gegaan en ff vluchtig het verhaal rond de bougie doorgelezen en dat klinkt allemaal echt heel erg goed

hieronder zie je al meteen dat het niet een alledaagse bougie is en kan je stukjes van de site lezen die laten zien dat het ook een soort superbougie is

en nu komt mijn vraag pas
heeft dit nou ook enige voordelen voor onder een brommer

want ik ben nou geen ster in brommerkennis, maar de squish bepaald toch ook de compressie bij het bdp (niet denkend aan bewerkte kop, want dan weet ik niks meer erover :P)
zoals je hieronder kan lezen geeft deze bougie een sterkere vonk, waardoor het meer compressie mogelijk is

kan dit dan ook concluderen in meer vermogen?

iig is deze bougie technologie nog geen jaar oud, en leek het me vooral leuk dit te delen met de mensen met veel meer kennis als mijzelf. misschien dat zij er meer over kunnen brainstormen

als je alles wilt lezen klik dan hier en anders hieronder een beetje de hoofdlijnen over de bougie

Quote:
Challenge of combustion chamber pressure – this is very exciting

(veel bla bla)The higher the combustion chamber pressure, the greater the power of the spark must be – as a condition for a reliable ignition of the fuel-air mixture and an efficiently operating spark plug. This is where the spark plug innovation BERU Ultra X Titan is setting new standards: with a highly effective combustion – thanks to the combination of several new design features.
[...]
and a service life up to 60,000 km.
[...]
..the engine starts quite reliably even under adverse conditions – such as at extremely low temperatures or after driving short distances.

Quote:
Technical Features of Ultra X Titan

* Extremly reliable ignition:
With a high erosion-resistant nickeltitanium alloy: filigree ground electrode in specially developed Poly-V shape for extremely reliable ignition.
* Cold-start reliability:
Center electrode with platinum ignition tip for excellent cold-start performance.
* Reliable:
Corona ring for systematic predischarge and stable ignition.

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 28-10-2009 om 20:41 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved