Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
59235 MarTijn tzr 22-10-2009 16:24 Main Forum 4305 41

Topicpost
Gepost door: MarTijn tzr Gepost op: 22-10-2009 16:24
Hallo,

Zoals een paar van jullie misschien wel weten, heb ik anderhalf maand geleden mijn derbi verkocht.
Alles was goed bij verkoop en voor verkoop was alles ook oké. Alleen vlak voor verkoop is het gastonnetje geknapt.
Dus heb hem verkocht met kapotte gaskabel. Wel tegen de meneer gezegt dat als hij de volgende dag terugkwam de kabel gemaakt zou zijn. Dat was volgens hem wat te veel van het goede. En kocht hij hem met kapotte gaskabel.

Hij heeft een proefrit gedaan in mijn straat met een tang.
Omzo vervolgens de proefrit te rijden. Alles deed het goed. Schakelde mooi, en reed gewoon goed. Dus heeft hij betaald, en hij zou het vrijwaringsbewijs opsturen via de post. Ik vond dat wel goed, dus heb ik de brommer verkocht.
Vrijwaringsbewijs 2 dagen na verkoop binnengekregen

Anderhalf week na verkoop belt hij mij op. Hij deelt mij mee dat de brommer is kapot gelopen en dat hij alleen nog maar de krukas kan hergebruiken.

Hij vroeg of ik een deel van de schade/onderdelen wil betalen. Dat heb ik natuurlijk geweigerd hoe lullig het misschien ook is. Ik heb duidelijk gezegt dat er geen garantie op zit. Het is tenslotte via marktplaats. Nu kreeg ik deze week een aangetekende brief van desbetreffende persoon met de mededeling van dat ik de hele som moest gaan betalen anders zou hij het gerechtelijk gaan vervolgen.

Nu zeggen vele mensen, waarvan ook een paar juristen, dat de koper in dit geval niks kan maken tegen mij

nu is mijn vraag of dat ook zo is?? want dan schrijf ik hem alle redenen waarom ik niet zou betalen.
en dan weet ik zeker dat hij me niks kan maken met het gerechtelijk vervolgen.

Als je het antwoord niet weet, in ieder geval voor het lezen
m.v.g Martijn


Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved