Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
58681 Voetentje 16-9-2009 22:27 Main Forum 2357 8

Topicpost
Gepost door: Voetentje Gepost op: 16-9-2009 22:27
Hoi,

Ik heb onlangs mijn brommer terug gekregen van de brommerzaak waar hij afgesteld zou worden. Ik heb hem hier naartoe gebracht omdat hij voor de 8k toeren geen vermogen leverde, ik kon ook niet in mijn 4 rijden want dan zakte die terug.
Verder waren er nog wat kleine dingetjes.

Dus ik haal de brommer en rij weg, doet het wel wat beter en hij stottert niet meer zo erg bij de 8k tpm. Maar nog steeds wil hij af en toe wel terug zakken in toeren in z'n 4 en heeft hij onderin erg weinig vermogen.

Nou vertelde de reparateur mij dat een 6-bak het probleem wel zou moeten oplossen omdat dan het vermogen beter verdeeld is. Hij had nu alleen een beetje beter afgesteld en de twv verandert.

Ook zei hij dat mn squish wel wat beter kon maar hij zag al dat ik nu een extra ringetje bij de bougie heb moeten doen omdat hij anders tegen de zuiger aan tikten, wat ik nooit echt heb gehoord maar de elektrode van de bougie zat wel telkens tegen de bougie zelf aan.

Hij zij dat misschien het vliegwiel afdraaien ook zou helpen maar dat een NSR vliegwiel niet zo veel veels heeft om af te kunnen draaien.

Toen probeerde hij nog een HPI mij aan te smeren, dat zou het probleem wel oplossen

Mijn powerband ligt nu tussen de 8 en 12k.

Mijn setup:
50cc GE2 getuned
Afgevlakte kop met O-ring
18mm ori Keihin
Techno uitlaatje

Als ik kan zal ik nog wel een filmpje maken.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 16-9-2009 om 22:55 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 16-9-2009 om 23:16 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved