Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
58676 bovanbussel 16-9-2009 19:56 Begin Forum 10371 14

Topicpost
Gepost door: bovanbussel Gepost op: 16-9-2009 19:56
Zoals de titel al zegt ben ik van plan zelf een brommer te bouwen.

Ik rij atm op een Sparte Rocky uit 1982, en ookal vind ik dit een heel lief dingetje, toch ben ik op zoek naar iets anders.
Ik wil namelijk graag aan een brommer kunnen knutselen, en aangezien mijn huidige brommer een klassieker is, wil ik daar per se niets aan veranderen.

Ik ben dus op zoek naar een goed frame met kenteken om als basis voor m'n nieuwe brommer te gebruiken, maar ik heb echt geen flauw idee wat er allemaal te vinden is.

Het moet strak en simpel en vooral praktisch zijn. Er moet een simpel blokje onder kunnen hangen, dat goed optrekt en het lang kan volhouden (ik rij erg veel brommer), maar hoeft niet per se hard te kunnen, 55 a 60 mag max zijn, het is voor dagelijks gebruik dus ik hoef geen gezeur met de smeris... Wel moet alles makkelijk aan te passen zijn, zo min mogelijk elektronica en andere rotzooi, ik kan knutselen aan een simpele motor maar het moet niet al te ingewikkeld worden.

Ook kan ik niet lassen en hou niet van slijpmachines gebruiken, dus als het in 1 x past is het ideaal.

Een frame van een Puch Maxi is erg mooi, maar eigenlijk vind ik de tankinhoud vind ik te klein, je moet om de dag zowat weer tanken, en daar heb ik weinig zin in...
Verder... Naja, ik wil er best in investeren als het de moeite waard is, ik wil gewoon een simpele strakke brommer die precies doet wat ik ervan vraag en die ik zelf kan aanpassen als ik daar zin in heb. En lichter is beter, ik ben niet bepaald sterk, en wordt gek van dat getil elke keer.

Ik zal het voor alle duidelijkheid nogmaals zeggen, want ik schrijf vrij verwarrend.

Ik ben op zoek naar tips watvoor FRAME ik zou kunnen nemen als basis voor een zelfbouw brommer die aan de bovenstaande eisen voldoet.

Als iemand toevallig precies een brommer heeft die aan mn eisen voldoet, of nog verdere goede ideeën is dat natuurlijk ook altijd welkom.

Alvast heel erg bedankt!!!

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved