Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
58592 Maeddy 12-9-2009 18:01 Technical Forum 1188 15

Topicpost
Gepost door: Maeddy Gepost op: 12-9-2009 18:01
Beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn brommer. Als ik aan het rijden ben, en ik rijd in de zesde versnelling (tijdsduur blijkt niet van belang te zijn) dan wil het af en toe wel eens voorkomen dat mijn brommer terugzakt in toeren zonder dat daar enige reden voor is, waarmee ik doel op wind of extreme wrijving. Ik moet dan terugschakelen en vervolgens trekt de brommer weer door. Ook het optrekken is voor mijn gevoel de laatste tijd wat slechter.
Ik rijd al drie maanden met deze set-up, en hij was en is perfect afgesteld. Trekt mooi door in de powerband, geen stotter oid, geen rare geluiden, Kortom; gewoon goed dus.
Nu vroeg ik mij af wat daar de mogelijke oorzaken van dit euvel kunnen zijn, en wellicht kunnen jullie suggesties geven.

set-up tzr 2006
Originele luchtfilter
16 mm Dell'orto PHBN carburateur
sproeier 130
Membraan ontgrenst
49.7 cc gietijzeren cilinder
Br8es NGK bougie (weet ik niet helemaal zeker)
Leovinic v6 uitlaat
CDI ontgrenst
Oliepomp aangesloten

Vermoedens van mijzelf
- Compressieverlies door:
*slechte wand?
*versleten zuigerveren?
- Oliepomp slecht functionerend?
- Slechte wiellagers of aanlopende remmen?

Nog even kort; Graag zou ik van jullie horen hoe jullie over dit probleem denken. Ook ben ik benieuwd of iemand dit eerder heeft gehad, en hoe ik dit moet oplossen.

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Mathys

P.S. De brommer heeft 19.000 km gelopen en ik heb hem aangeschaft bij 14.000. Ik weet niet wat de staat van onderhoud is geweest.

P.S.2. Ik wil dat dit topic serieus blijft, en dat er geen onzinnige reacties worden geschreven, want daar heb ik niets aan.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 12-9-2009 om 18:06 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved