Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
58466 | Nick CB50 | 4-9-2009 18:03 | Begin Forum | 1319 | 13 |
Topicpost | |
Gepost door: Nick CB50 | Gepost op: 4-9-2009 18:03 |
Hey iedereen, Ik heb een raar probleem met de afstelling van mijn Honda CB50. Ik zal mijn problemen zowat schematisch proberen weer te geven zodat het wat overzichtelijk is. Ik heb 2 dezelfde originele carburateurs, het enige verschil is dat bij een van de carburateurs de tweede kleinere sproeier lijkt afgebroken te zijn. Waar deze in moet zit namelijk een goud stompje. Mijn tweede carburateur is wel heel. Er zit ook een powerfiltertje op (zo gekocht, en volgens mij de oorzaak van de problemen). De hoofdsproeier die erop zat was maat 70 (origineel is 65). Ik zal hieronder even schematisch mijn problemen opstellen: Carburateur met afebroken(?) tweede sproeier + hoofd sproeier maat 70: - Wordt heel snel warm - Verzuipt na een tijdje - Weinig vermogen - Raakt heel moeilijk tot 45km/h complete carburateur met kleine sproeier maat 35 (origineel) + hoofd sproeier maat 70: - Na start direct in zeer erg hoge toeren - Bij gas geven verzuipt hij (borrelend geluid) Daarna heb ik een originele sproeier gekocht met grootte 65 (origineel). Bij carburateur 1 presteerde hij zowat hetzelfde Bij carburateur 2 schoot hij ook meteen in superhoge toeren, alleen verzoop hij niet echt bij gas geven. Bij beide sproeiers hielp het wat als je de choke open zette. Ik heb daarnet de deo test gedaan voor valse lucht, maar ik er gebeurde niet veel. Ik hoop dat ik wat duidelijk ben en dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt! |