Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
58431 | popiv | 3-9-2009 15:14 | Technical Forum | 4038 | 31 |
Topicpost | |
Gepost door: popiv | Gepost op: 3-9-2009 15:14 |
Goeiedag, Een maat van me op school vertelde mij dat wanneer je met een binnenrotor ontsteking rijdt, de cilinder en ontsteking vele malen heter zouden worden als wanneer je met een originele ontsteking rijdt. Hij zei dat dit ook bij lage toerentallen aanzienlijk zou schelen en dat je er dus veel kleinere afstanden mee kan rijden als je vastlopers en smeltende dingen wou voorkomen. Ik vroeg me af of dit wel het geval is. Want in mijn optiek krijg je met beide types ontstekingen evenveel vonkjes bij een gelijk toerental en dus zou dat niet veel uit moeten maken. Heeft iemand hier ervaring mee of verstand van? gr. Popiv Dit bericht is gewijzigd door popiv op 3-9-2009 om 15:15 uur. |