Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
58417 Joop_Karel_Spank 1-9-2009 22:24 Begin Forum 685 5

Topicpost
Gepost door: Joop_Karel_Spank Gepost op: 1-9-2009 22:24
Toen ik laatst mijn brommer schoonmaakte dacht ik weljat laat ik mijn kappen maar eens losschroeven en het grondig doen. Toen ben ik voor de grap maar een naar mijn frame wezen koekeloeren en kwam tot de conclusie dat er op de moeilijk bereikbare plekken gewoon geen verf zat.

Ik zag bijvoorbeeld een vierkant stuk buis waarvan de bovenkant gewoon open was en een klein stukje naar binnen roestvorming optrad. Nou zal het daar waarschijnlijk minder hard gaan dan aan de buitenkant als daar zout op komt maar roest is roest en tast toch het frame aan.

Nou vroeg ik mij af in hoeverre ik hier iets van ga merken en in hoeverre ik er iets aan kon doen. Met conventioneel spuiten waarschijnlijk niet. Maar ik denk dat je de binnenkant van het frame toch een beetje kunt zandstralen?(iemand ervaring) ik weet dat je bij galvaniseren het frame als electrode(of was het nou anode) gebruikt om zo de zink deeltjes aan te trekken zodat je ook op de onmogelijke plekken bescherming hebt. Hoe zit dit met poedercoaten eigenlijk? is dat ook volledig dekkend of wat is daar de techniek achter?

Bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand met me wilt meedenken^^

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved