Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
58292 Schuurman 25-8-2009 22:14 Technical Forum 4502 36

Topicpost
Gepost door: Schuurman Gepost op: 25-8-2009 22:14
Mijn yamaha tzr loopt telkens vast.

Hij heeft nu 16.000 gelopen. Bij 6000 en bij 14000 was ie vastgelopen, en heb ik er een nieuwe zuiger in gezet. Nu is ie dus bij 16000 alweer vastgelopen. Het was geen harde vastloper, dus ik wou het nog een keer weer proberen met deze zuiger. maar na een kilometer liep ie alweer vast.
Dus ik dacht dat het tijd was om de cillinder maar een keer te vervangen. Ik heb via het werk 2 cilinderkitjes besteld van KT High Performance. Deze zijn vrijwel identiek aan de originele cilinder. Na een kilomter liep hij alweer vast. Toen heb ik de thermostaat eruit gehaald, en een flinke scheut olie bij de benzine gedaan, dus aan de oliepomp of het koelwater kan het ook niet meer liggen.
Maar na een kilometer liep hij alweer vast. Toen heb ik het tweede cilinderkitje gepakt. De poorten waren redelijk scherp, dus ik heb de randen van de poorten een beetje bijgedremelt. Bij de testrit hielt hij het deze keer 1.5 kilometer vol.

Bij geen van deze vastlopers waren er dingen gebroken. de zuigerveren en zuiger waren nog gewoon heel, en ook de clipjes zaten nog op de plek. Je zag wel grote slijtplekken op de zuiger en de cilinder.

Heeft er iemand nog ideeen wat de oorzaak kan zijn van deze vastlopers?

De brommer was origineel op de uitlaat na. en nu dus ook de cilinder.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved