Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
58261 | kpotmake | 24-8-2009 10:50 | Technical Forum | 3134 | 15 |
Topicpost | |
Gepost door: kpotmake | Gepost op: 24-8-2009 10:50 |
Ik heb net een poortmapje gemaakt voor mijn dr80 (am6), hierover heb ik een paar vraagjes: 1. De breedte van de poort is 32 (hemelsbreed, dus gecorrigeerd, boring is 49), dit komt al neer op meer dan 65 procent van de boring! Is dit niet erg veel voor een onbewerkte cylinder? Of is dit toch wel normaal? 2. Als ik mijn poort ga bewerken, moet ik dan zorgen dat de diameter van dat stuk waar de flens in gaat minstens zo groot is als die van de poort, of mag die ook iets kleiner zijn? (ivm flow) 3. Is een blowdown van 32 een beetje realistische waarde voor een dr80? of is dat net iets te extreem voor zo'n gietijzeren cylindertje? 4. Mijn uitlaat poort zit op zijn breedste punt 8mm van de spoelers verwijderd.. is het dan af te raden om hem dan nog breder te maken? (en anders alleen aan de bovenkant?) En ik heb nou trouwens ook een squish van 1,4 - 1,5, dus wou ik mijn kopje wat afvlakken, alleen er zitten van die gleuven in waar de pakking in valt (zo'n rubberen ring). En die zijn net 1mm diep, dus als ik een squish wil van bv 0,7, dan houd ik geen gleuf meer over! De binnenste gleuf kan ik wel opnieuw erin draaien (die is mooi rond), maar die buitenste wordt lastiger (zit een bochtje in)... suggesties?? Wat ik mss wel zou kunnen doen, is wat van mijn bovenkant van mijn cilinder afhalen, alleen ik heb maar een deck van 0,4, dus dan valt mijn zuiger een stukje in mijn kop, is dit erg? (is dit zoiezo eigenlijk wel een goed idee? ) Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 24-8-2009 om 11:11 uur. |