Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
58189 | joep91 | 19-8-2009 15:28 | Begin Forum | 4025 | 35 |
Topicpost | |
Gepost door: joep91 | Gepost op: 19-8-2009 15:28 |
Hallo, Ik heb pas een tzr uit 2006 en ben bezig met hem aftestellen, wat niet wil lukken. De setup is: Originele 50cc originele 16 mm carburateur vertanding: 13/47 Nu heb ik er sproeier 110 geprobeerd met de luchtschroef op 1,5 slag (dus 540 graden) alleen dan begint hij best erg te stotteren voor de powerband dus voor de 6000 toeren. Nu heb ik ook de luchtschroef op 2 slagen gedraaid alleen dan stotterd hij wel een stukje minder als op 1,5 slag. Als ik dan de bougie eruit draai als ik een stuk volgas en 10 km warm heb gereden en dan volgas het contact uitdraai en de koppeling inknijp dan is de bougie spierwit :S (net of hij nieuw is, wat hij ook was) . Daarna heb ik ook nog sproeier 106 geprobeerd en dan rijdt hij wel goed en stotterd ook bijna niet met de luchtschroef op 2 slagen open. Alleen dan controleer ik de bougie weer en dan is hij weer spierwit. Wat me wel opvalt is dat de brommer met sproeier 106 een stuk minder warm wordt als met 110. Ik heb ook al hittegraad 9 bougie geprobeerd tot nu toe geen verschil. Volgens mij is de brommer wel een beetje vet gesmeerd omdat hij aardig rookt. Zou het kunnen dat ik een stuk verder moet rijden (100 km) voordat de bougie echt goed kleurt omdat beide bougies nieuw zijn? Wie kan mij helpen? Alvast bedankt!. |