Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
58120 dolf_banaan 14-8-2009 15:37 Begin Forum 2718 17

Topicpost
Gepost door: dolf_banaan Gepost op: 14-8-2009 15:37
Hey allen,

Ik heb me ingeschreven op dit forum om jullie mening te horen. Ik ben van plan om (alleen) een 'Tour de France' te rijden met mijn tomos standaard (50cc). Ik heb mijn brommertje volledig in orde laten maken, en alle onderdelen zijn schoongemaakt. In totaal heb ik berekend dat ik 2500km zal moeten afleggen om terug thuis te geraken.

Ik vertrek vanuit gent(be) en dit is min of meer mijn route: Gent-Rouen-Le Mans-Poitiers-Bordeaux-Toulouse-Montpellier-Lyon-Dijon-Reims-Gent.

Ik heb ook even wat uitgerekend: ik zal in totaal 17 dagen moeten rijden en telkens 150km moeten afleggen. Met rustdagen en af en toe wat minder rijden, hoop ik dit af te leggen op 30 dagen.

Ik vroeg me af of iemand van jullie al ervaring heeft met langere reizen met een brommer...
- Is dit volgens jullie mogelijk om 150km/dag af te leggen? zowel lichamelijk als voor mijn brommertje?
- Zijn er zaken waarop ik moet letten als ik door Frankrijk rij?
- Welke reserve onderdelen zou ik meenemen?
- Heeft iemand ervaring met een deel van deze route?
- Zou het mogelijk zijn om het Centraal massief te doorkruisen? of zou mijn brommertje dat nie aankunnen?

Alle hulp en aanmoedigingen zijn welkom (want mijn vrienden en familie zijn er niet gerust in ).

Groeten, Dolf

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved