Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
57756 Tijnio 18-7-2009 16:12 Main Forum 1814 11

Topicpost
Gepost door: Tijnio Gepost op: 18-7-2009 16:12
Hoi,

Ik ben een gilera zulu aan het opbouwen en wil deze straks laten keuren, ik heb een mailtje gestuurd en dit is wat ik kreeg:

De constructiesnelheid mag maximaal 45 of 25 (snorfiets) km per uur bedragen. De meting gebeurt op een snelheidsmeetbank
De geluidsproductie mag de waarde, die in de typegoedkeuring is vastgelegd, niet overschrijden. De uitlaat, de motor, de carburateur en het luchtfilter moeten origineel zijn en overeenkomen met de typegoedkeuring.
De remvertraging moet tenminste 4,0 m/sec2 bedragen. De remmen moeten in goede staat verkeren en op twee wielen werken. Met een rij- en remproef op de weg wordt de remvertraging beoordeeld.
Een bromfiets moet zijn voorzien van een goed werkende bel of van een goed werkende hoorn met vaste toonhoogte.
Banden moeten in goede staat verkeren en over de gehele omtrek en breedte van het loopvlak van de banden moet profilering aanwezig zijn. De diepte van de groeven is niet bepaald.
Verlichting

1 of 2 achterlichten, kleur: rood
1 retroreflector aan de achterzijde, kleur: rood en niet driehoekig
1 of 2 dimlichten, wit of geel
Als de bromfiets in gebruik is genomen na 31-12-2006, geldt naast bovenstaande verlichting:

1 of 2 remlichten, kleur: rood (geldt niet voor een bromfiets met een vermogen <= 0,5 kW en een maximum snelheid <= 25 km/h.)
Kentekenplaatverlichting, wit
Als de bromfiets in gebruik is genomen na 31-12-2006, dan moet deze ook zijn voorzien van een linker buitenspiegel en een snelheidsmeter die in het donker afleesbaar is.

Nu is mijn vraag, wat valt er onder originele uitlaat?
Moet je dan echt de originele hebben, of mag je ook een snelle uitlaat hebben, die niet teveel geluid maakt en maar 45 ermee gaat?

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved