Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
57518 Toettoet 2-7-2009 23:49 Elektronica Forum 5958 47

Topicpost
Gepost door: Toettoet Gepost op: 2-7-2009 23:49
Ik zit momenteel met een probleem, ik heb op mijn suzuki TSX een HPI zitten en wil licht hebben, nou natuurlijk heb je dan de optie accu, maar ik wilde het zonder proberen.

Dit lukt tot nu toe aardig, maar nu heb ik eventjes hulp nodig om de volgende stappen te bepalen.

Uit een paar ( oude ) Topics hier las ik dat Niek de Wildt wel eens bij een HPI een andere spoel wilde zien zitten van een honda ( of in dit geval een RMX lichtspoel ) en dan het wattage en hoe het opgehangen is.

Nou hier een plaatje van hoe het opgehangen is.
http://www.mijnalbum...468&key=QJRJCU8F
( krijg hem niet als plaatje, dus hopelijk werkt hij zo )

Nu heb ik zelf gewoon direct een kabelboom, dus geen spanningsregelaar of gelijksrichter of andere ongein die stroom verspillen.

Achter heb ik zo een standaard led lampje met remlicht.
Voor heb ik een halogeen spot van 35watt.

Nu als ik echt constant hogetoeren ga rijden branden ze allebij goed led lichtje is goed te zien van ver, en halogeen spotje kan feller branden, ik kan NET iets zien op de grond van het spotje.

Natuurlijk vreet die halogeen stroom en heeft er veel voor nodig voor een goede lichtafgifte.

Nou de logische oplossing hiervoor is natuurlijk een led spotje voor inplaats van de halogeen spot.

Nu aan jullie mijn vraag, Led spotjes, kunnen deze een beetje goed de weg verlichten ?

Aangezien ik wel wil zien waar ik rijdt. Ik zit nu een beetje te kijken bij spotjes in verschillende online winkels, nou of ze passen moet ik gewoon zelf uitzoeken maar ik wou graag van jullie weten wat nu de beste optie voor ledjes is.

Verspreid of juist gecentreerde lichstraal, en heeft een van jullie toevallig ervaring met led spotjes en kan die mij advies geven hoe of wat?

Nou hopelijk kunnen jullie me hier mee helpen, hopelijk hebben jullie ook wat aan mijn ophanging van die lichtspoel.

Alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Toettoet op 2-7-2009 om 23:50 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved