Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
57478 wouter_M 30-6-2009 18:40 Begin Forum 3191 25

Topicpost
Gepost door: wouter_M Gepost op: 30-6-2009 18:40
Uiteindelijk is het toch maar eens tijd om m'n honda nsr motorisch op te knappen.

Eerst en vooral enkele constataties:

-Olie staat nog steeds op zelfde peil als een 4-6 maand geleden --> olie mengt zich niet? --> volledig motor blok kappot?

-Ketting hangt ZEER los + dringend nieuwe tandwielen nodig!!

-Gashendel is raar, geeft niet "vloeiend" gas bij of minder.

-Voorrem werkt ook niet vloeiend, niet hard trekken dan remt hij niet, wat harder en hij remt vrij hard

-Remlicht werkt niet van voorrem, als ik de kabeltjes monteer dan blijft m'n remricht branden (ook al draai ik ze om)

-Naft loopt niet meer door als hij op "open" staat. Enkel op reserve (raar maar waar)

-Brommer gaat voor geen kut in toeren (ik schakel op 7000 of iets meer omdat hij dan gewoon amper verder gaat, en hij krijgt z'n powerband pas op 6500-7000 toeren =/.. --> iets aan het motorblok, ofwel de cilinder, ofwel volledige motor, geen idee. (Hij rijdt nu 70 standaard, buiten een proma uitlaat als ik me niet vergis en heeft 5 vitessen. Normaal moet er toch een 90 uit te halen zijn als hij goed zou in toeren gaan.


En dit lijstje zal waarschijnlijk nog wat aangevuld worden met kleinigheden.


Wat hebben we al gedaan:

-Kappen verwijdert
-Luchtfilter eraf gehaalt, nieuw moesje besteld voor erin
-Kleinigheidjes opgelost met wat kruipolie (oa zadel die er niet meer af wou met sleutel)
-Zadel verwijdert
-Tank verwijdert
-Carbu verwijdert (propje in uitlaat gestopt)
-uitlaat verwijdert (Propje in cilinder gestopt)
-Luchtfilter verwijdert

nu wat foto's nemen en zal ze dan uploaden.
Ik had gedacht aan tandwielverhouding 12-40 (nu is hij 45-14) nieuwe ketting en tandwielen worden besteld van zodra ik zeker weet welke verhouding ik zal nemen (suggesties?)
De carburateur

Losse ketting met versleten tandwielen

Voorste tandwielen

GE2 49cm² cilinder

Hoe hij nu staat



Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 30-6-2009 om 19:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 30-6-2009 om 19:18 uur.

Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 30-6-2009 om 19:21 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved