Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
57463 Rampoon 29-6-2009 19:50 Technical Forum 3260 28

Topicpost
Gepost door: Rampoon Gepost op: 29-6-2009 19:50
Hej ik ben de laatste tijd me gaan verdiepen in het tunen van cilinders en ben ook de boeken van graham bell (uit) en gordon blair(in begonnen) aan het lezen.

nou ben ik tegen een aantal dingen aangelopen:
op een aantal plekken op het internet wordt genoemd dat als je gaat (beginners)tunen dan moet je proberen een blowdown van 30 graden te krijgen.

nou vindt ik dit nogal raar met mijn cilinder als voorbeeld. deze is door de vorige eigenaar 3mm opgehoogd daardoor kom ik nu op een uitlaatpoort timing van 190,49 en spoelpoort timing van 138.11. me blowdown komt dan terecht op 26,19 graden. en als ik dus weer 30 graden wil bereiken zal ik of me spoelpoort 2mm omlaag zetten (pretty onmogelijk) of me uitlaat 2mm hoger moeten uitvijlen. nou vraag ik me af of dat wel een goed idee is aangezien mijn uitlaatpoort al zo hoog zit.

daarnaast heb ik nog even naar time area's gekeken maar overal waar ik kom rekenen ze de time area uit aan de hand van de huidige uitlaatpoortoppervlakte, terwijl ik juist me nieuwe uitlaatpoortoppervlakte wil uitreken om weer op pijl te komen met die ophoging. maar daarvoor moet ik weer het bmep uitrekenen waarvoor ik het vermogen nodig heb om uit te rekenen en hoe kan ik dat weten als ik nog geen eens me uitlaatpoort heb uitgevijld om het te kunnen meten.

mijn vraag is of jullie nog tips hebben hoe hier mee om te gaan en/of hoe ik me cilinder moet tunen.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved