Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
5708 BHO 5-10-02?09:04 Technical Forum 2783 14

Topicpost
Gepost door: BHO Gepost op: 5-10-02?09:04
Ik had nog een oud blok liggen en heb daar ff de krukas van laten reviseren, er kwamen een paar eigenaardige dingen aan het licht. Er zijn geen drijfstang sets leverbaar van honda zelf, die zitten alleen op originele krukassen, maar worden niet los geleverd, best vreemd. Maar nog vreemder was het toen ik mijn oude drijfstang en bigend pen ging bekijken. Ik weet nu waarom ik minstens 2 extra pakingen moest monteren omdat de zuiger anders tegen de kop kwam. De drijfstang lengtes verschillen, op mijn MB blok zat een drijfstang van 82 mm lengte (center tot center) Maar dat was bij een mt krukas 80 mm. Dit scheelt gewoon 2 mm :n.

Dit blok hat ook een leuke vasloper gehad, zuiger, cilinder en kop volledige de vernieling in. Wat de oorzaak was? Er is een stuk chroom/nikasil van de bigendpen gebroken, tussen het bigend lager gekomen, daar kwam speling op, stukken metaal kwamen in de cilinder. Cilinder loop vst, door de speling op het bigend ramt de zuiger tegen de kop, dat blok was dus aardig verrot. Gebruik dus liever geen immitatie drijfstang sets .

Ik heb een prox(goed merk uit crosswereld) set laten monteren, bigend lager, bigend pen, drijfstang en smallend lager, kosste 38,50. Verder nog 2 lagers (c3) 8,50 en 10,50 en het persen van de krukas kostte 12,50. In totaal was ik dus 70 euro kwijt.

Alleen jammeer dat de drijfstang van prox ook 80 mm lang is :(.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved