Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
56572 | Royal Club | 13-5-2009 20:11 | Technical Forum | 6337 | 69 |
Topicpost | |
Gepost door: Royal Club | Gepost op: 13-5-2009 20:11 |
Probleem Ik heb een rare ratel/trilling/vibratie. in mn blok zitten (denk dat het in mn blok zit.) Het gebeurt vrij random. tot nu toe was het voornamelijk in hogere versnellingen boven in toeren, en dan de ene keer wel, de andere keer niet. het probleem is sinds kort ook in lagere toeren voorgekomen, vandaag bijvoorbeeld was ik even een rondje rijden en dan gebeurde het opeens op 65~ 70kmu bij 9~10k rpm. Het vreemde is dat ik dus gister ook had, en als ik dan mn rempedaal tegenhield het, minder/weg was. Vandaag was dit dus helaas niet het geval :P ik heb steven(maat van me die mn blok meestal doet.) daarna ff gebeld om te vragen of hij een idee had wat het is, aangezien hij het al bij meerdere brommers heeft gehad, en onlangs ook bij zn tzr, met bidalot cilinder, die tijdens dat *probleem vastkaaide. ik ben verder gereden om te kijken of het bij bepaalde gashendel standen gebeurde, maar tevergeefs. t kwam de ene keer bij midden toeren en lage snelheden, en vervolgens weer een keer in ze 5 bij 12k rpm. het hele vervelende aan dit alles is dat zodra het gebeurt de brommer moeilijker in toeren lijkt te klimmen. iemand enig idee? lagers zijn goed. blok zit goed vast kickstarter lijkt het me niet, aangezien het random gebeurt, en de kicker gewoon op zn plek blijft zitten. wiellagers zijn in orde. koppeling is in orde, onlangs nieuw hart ingekomen. edit: dit is al langer gaande als dat ik af1 spul in mn brommer heb zitten.!!! Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 13-5-2009 om 21:22 uur. |