Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
56411 | Streethonda | 7-5-2009 16:19 | Begin Forum | 727 | 14 |
Topicpost | |
Gepost door: Streethonda | Gepost op: 7-5-2009 16:19 |
ter informatie de setup: 80cc 21mm open luchtfilter 95 sproeier (zat eerst 106 in maar heiermee was de bougie nog te zwart) hij liep hier voorheen gewoon goed mee. Ik had dus een open luchtfilter omdat de slang niet meer op de ori box paste. na een regenbui reed ik naar school toe, halverwege (pakweg 2/3 kilomter) na een tijd goed rijden stopte hij ermee (bwoaaaaaap). na de bougiedop eraf te hebben gehaald en gecheckt te hebben of er geen korsluiting of weet ik veel wat was, probeerde ik hem weer aan te rennen. did lukte wel weer, maar naar 100 meter begaf hij het weer. ik ben dus naar huis gelopen en heb vandaag nu het droog is, weer even alles nagecheckt. bougie vonkt goed, benzine komt er ook in. maar nog krijg ik hem niet aan de praat. ik heb de uitlaat eraf gehaald en er een lucifer in gegooid, er kwam dus een dikke vlam uit, nou denk ik dat hij verzopen is, uitlaat is nu clean. als ik een aansteker voor de cilinderhoud en dan de starter gebruik, komt er af en toe een gele vlam uit of als ik de electrische starter een tijd aanzet, en dan met een aansteker in de cil ga zitten, komt er ook gewoon een flam uit. de de uitlaatpoort ziet er behoorlijk nat uit. aanlopen heeft dus geen zin. ik heb geprobeerd zonder uitlaat aan te lopen, 2 x had ik dat als ik stilstond er nog even een plop uit kwam (dus dat het mengsel toch wel verbrand). nou is mijn vraag: waar kan het nou aan liggen dat hij niet start? zou het dan toch de bougie kunnen zijn? edit: uiteraard heb ik de carb helemaal leeg gemaakt. Dit bericht is gewijzigd door Streethonda op 7-5-2009 om 16:22 uur. |