Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
55919 Rampoon 13-4-2009 15:43 Begin Forum 2093 10

Topicpost
Gepost door: Rampoon Gepost op: 13-4-2009 15:43
Hej ik zit met een uniek probleem.

Om dit uit te kunnen leggen moet ik eerst wat vertellen over mijn geschiedenis met brommers, zodat jullie ongeveer weten wat ik al weet.

Ik en mijn vader hebben eerst een honda mt gekocht waar ik "lekker" op heb gereden. Niet lang daarna zijn wij begonnen van het "restaureren" van een honda nsr die al 3 maanden bij iemand in de tuin stond weg te rotten. Bijgevuld met onderdelen uit een MBX (deze brommers lijken qua frame en onderdelen erg veel op mekaar) hebben we hem werkende gekregen en rijd ik nu daarop. Op deze manier ken ik nu brommers en vooral NSRs van top tot teen.

Nu komen wij bij het probleem. Laatst hebben we een nieuw Honda nsr project gekocht. 2 honda nsrs van marktplaats in onderdelen met nog eens veel extra onderdelen zoals homoet special 2 70cc cilinders (waarvan 1 mallosi) en nog veel meer. we zijn de brommers op gaan bouwen en nadat we er 1 rijdend hadden wouden we de 70cc mallosi met homoet special uitproberen. Mallosi eropgezet. Blijkt de zuiger ongeveer 3 mm boven de cilinder uit te steken in hoogste stand. na wat vergelijk werk kwamen we erachter dat er met de 2 70cc cilinders geknoeit is. Ik heb al wat nagevraagd bij de fietsenmaker aka brommerboer en die zei dat ze wel eens de bovenkant van een cilinder willen afvlakken. Als je dan de afgevlakte ruimte vanonder weer opvult krijg je met dezelfde compressie verhouding een andere poort timing die "gunstiger" zou moeten zijn. Helaas is de man die origineel met dit project bezig was overleden. Aan hem kunnen we dus niet meer vragen hoeveel ruimte er van de cilinders is afgevlakt en vanaf welke kant(boven of onder)

nu zit ik dus met de volgende vragen:
-is de cilinder nu niet gewoon verziekt?
-wat moet ik er nog meer aan doen om deze cilinder weer rijdend te krijgen?, want voor de rest is er niks met deze cilinder gedaan van vijlen of zo iets
-heeft iemand de originele exacte afmetingen van een 70cc nsr mallosi zodat we kunnen kijken hoeveel mm er exact is afgevlakt?
- andere creatieve oplossingen voor dit probleem?

Dit bericht is gewijzigd door Rampoon op 28-11-2012 om 13:19 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved