Brommerforum.nl - Print: Topic

Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
55222 banus19 13-3-2009 17:37 Technical Forum 1346 11

Topicpost
Gepost door: banus19 Gepost op: 13-3-2009 17:37
Lo mensen,

vrijdag de 13e, -kijkt sip-;

Ik rij uit school, en halverwege begint hij moeilijk te doen; als ik op toeren kom, houdt hij ermee op. Naja ik naar huis, carb eraf en ik kom tot een gekke ontedekking: waar is m'n gasnaald? Clipje was weg, dus de naald was in m'n carb gevallen. logisch dat ie t niet doet :P

Dus ik op t brommerforum gezocht of dit erg was, ik kwam op deze post:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/46259

Ik kwam tot de conclusie dat ie wel in in m'n cilinder zou zitten. Toch maar even de cilinderkop eraf en kijken of ik wat zag; negative. Dus een nieuw clipje erop en dichtmaken!

Ik start hem, gaf wat gas en hij trilde een stuk harder als daarvoor op z'n stationair. als ik gas gaf ging t trillen weg. Toen ik voor de 2e keer wat gas gaf hoorde ik een zachte tik en daarna bij iedere slag een rammeltje. Ik snel uit natuurlijk, cilinderkop eraf en wat ik toen zag maakte mij niet echt vrolijker:

Ik heb 't clipje gevonden! In m'n cilinderkop. K*t zeg.

Naja clipje er maar met een tangetje uit getrokken. Cilinder eraf, hier gelukkig maar een heeeel klein krasje in. Zuiger is wat minder, kun je op de foto's wel zien. De zuigerveren zitten dus vast aan de zuiger geklemt, maar steken nog wel uit.

zuigertje:

aan de rechterkant zie je hoe diep de kras is:

en in de cilinder, heeel licht krasje:

dus punt 1: voor mensen die de search gebruiken en hun gasnaald clipje kwijtraken, blok open maken!!

en vraag 1: valt hier nog mee te rijden, of moet ik hem laten honen of een nieuwe zuiger? Want de zuigerveren passen nog wel klem in de cilinder, maar ik weet niet hoe erg dat die kras is op den lange duur.

het gaat overgens om een 70cc athena,

en waar moet ik die zuiger dan bestellen? Zag dat ze hem bij scootparts niet hadden...

Gr

Dit bericht is gewijzigd door banus19 op 13-3-2009 om 17:51 uur.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved