Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
55188 | Frysk | 11-3-2009 16:43 | Technical Forum | 4422 | 38 |
Topicpost | |
Gepost door: Frysk | Gepost op: 11-3-2009 16:43 |
Hallo dames en misschien ook heren, m'n MTX is zaterdag vastgelopen op een best wel vage manier. ik reed dus rond de 40/50 in lage toeren en in 1x begon hij erg in te houden en viel hij uit.. ik schuif hem weer aan en hij liep weer goed paar KM verder begon ie opnieuw in toeren te dalen en in 1x allemaal metaal achtige geluiden uit m'n cilinder weg.. en BAM.. uit. ik probeer hem aan te duwen maar dat lukte niet omdat ie zo vast als een huis zat vandaag de brommer bij een vriendin van me weg gehaald en cilinder er net af getrokken... wat ik aantrof word je niet blij van cilinderkop helemaal VOL putten.. vooral aan de zijkant zuiger vol putten en deuken en cilinder is in verder goede staat alleen een héél klein krasje boven de uitlaatpoort dus ik kijk verder naar m'n krukas en ja hoor.. helemaal rood/wittig onderaan m'n drijfstang bij het bigend.. krukas krijg ik dus ook totaal niet meer in de rondte.. m'n vraag is dus hoe kan dit ? ik baal natuurlijk best wel aangezien deze setup opnieuw klaar maken kost me klauwen vol geld (o-ring, cilinder kop uit laten draaien, nieuwe zuiger, hönen) sta nu zelfs op het punt om er een origineel 80cc blokje in te klappen .. Setup is/was trouwens Honda NS1 cilinder @ 96cc JRT getuned CR125 zuiger van Wiseco (onderkant afgedraait) Cilinderkop opmaat O-ring in de kop Suzuki RM125 uitlaat onderlangs pas gemaakt de afstelling was eerder te rijk dan te schraal |