Brommerforum.nl - Print: Topic


Print Topicsamenvatting, Topicpost

Topicsamenvatting
TopicID Topicposter Topic datum Forum Hits Aantal replies
54990 banus19 1-3-2009 21:20 Technical Forum 1871 10

Topicpost
Gepost door: banus19 Gepost op: 1-3-2009 21:20
Lo mensen,

Ik reed eerst altijd met een 13mm op m'n 70 imi, maar heb een 20mm mikuni gekocht met spruitstuk.

Ik dat ding erop gezet, sproeier 110 erin, precies goed gegokt (denk ik), maar als ik hem startte stond hij gelijk volgas. Het 'hoedje' op de carburateur, waar je gaskabel in ging, zat er te ver boven, waardoor de gasnaald niet diep genoeg ging. Na wat ge-harre-war heb ik dit opgelost, maar ik vind dat ik nog steeds veel te weinig speling heb.

Ik rij nu nog met de originele gaskabel, en oliepomp. De gaskabel wordt halverwege opgedeeld in 2 apparte kabels,1 naar m'n carb en 1 naar m'n oliepomp. Als ik gas geeft, gaat m'n olie pomp dus ook verder open.

Is het erg als ik daar gewoon 1 kabel van maak, dus direct naar m'n carb. En dan m'n oliepomp standaard 'volgas' zet, met een tirepje ofzo? Of heeft een andere gaskabel geen zin om m'n naald omlaag te krijgen? Ik denk namelijk dat die kabel te kort is waardoor de naald te hoog blijft staan. Aan de stationairschroef zitten heeft geen zin.

Dan nog wat:

Als ik zo'n 20 seconde volgas rijdt, valt hij uit en maakt hij een 'bluuuuuh' geluid, wat lijkt op geen benzine, of een te kleine sproeier. Als je eventjes wacht, kan je hem zo weer starten en weer verder rijden. Ligt dit aan de benzine toevoer? Ik heb er een benzine filter tussen zitten, maar heb ook al zonder gereden en het maakte niets uit. Of is het toch een te kleine sproeier? Of valse lucht?

Ik kwam er niet uit.

gr.

Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved