Topicsamenvatting | |||||
TopicID | Topicposter | Topic datum | Forum | Hits | Aantal replies |
54923 | Onno91 | 26-2-2009 13:18 | Begin Forum | 2175 | 6 |
Topicpost | |
Gepost door: Onno91 | Gepost op: 26-2-2009 13:18 |
hey gasten, mijn brommer heeft de afgelopen 4 weken stil gestaan met misschien in totaal 2 rijuren. nou is de brommer al niet meer zo goed en start hij niet super op de elektrische start. nou wou ik hem dus 2 weken geleden starten en ben toen misschien iets te lang doorgegaan met proberen omdat de startmotor na 2 minuten niet meer wou 'starten'. hij gaf een soort van hikkend geluidje dat sugereerde dat de accu leeg aan het raken was. nu dus weer 2 weken verder was ik afgelopen weekend bezig met mijn vader en even aan het aanlopen. vervolgens deden de koplampen het nog wel en knipperlichten enzo... nu naar vandaag, ik loop hem aan want inmiddels reageert de startmotor geeneens meer als ik hem wil aanzetten(eerst hikte hij nog maar nu gewoon 0 reactie). verder zijn alle lichtjes in mijn dashboard uit en doen mijn koplampen/knipperlichten het ook niet meer. nou zit het bij mijn brommer zo dat als je alleen contact maakt de knipperlichten/startmotor/neutraal lampje aanslaan. als hij dan gestart is begint pas de koplamp te schijnen/werkt de toeter. ik heb eerder gehad dat alleen de koplamp/toeter niet werkte en toen had het te maken met de regelaar die de elektriciteit verspreid. maar nu doet dus echt werkelijk helemaal niks meer. eerste vraag: kan ik hem gewoon opladen met een accu-lader voor auto's van mijn vader? tweede vraag: als blijkt dat hij gewoon goed opgeladen is wat zou dan het probleem kunnen zijn? de brommer is inmiddels iets van 5 jaar oud met een 25000 op de teller. maar de elektriciteit is vrij belabberd allemaal zoals bij elke rieju. |